קורס עיצוב אופנה | קורס תפירה | קורס בגדי ים | דלית כרמי
Photo by Crissy Jarvis on Unsplash

על תמחור וייצור בגדי ים

סיימת לימודי קורס בגדי ים, קורס עיצוב בגדי ים או קורס תפירה למתחילות, מה הלאה?
כמעט כל יום אני רואה בפיד שלי משפטים כמו "מחפשת תופרת/ מתפרה איכותית לתפירת קולקציה בגדי ים!!!" או "מחפשת תדמיתנית אלופה לבניית קולקציה לבגדי ים!!!".
כמעט כל יום בתקופה האחרונה עולה פוסט אחד או שניים שבו מישהי שחולמת על מותג משלה לבגדי ים מחפשת מתפרה, ומעוניינת בתדמיתנית מקצועית שתכין לה את הגיזרות ותתפור לה את הדגמים.
אבל רגע לפני שאתן משלמות 120-80 ש"ח לתפירת בגד ים אחד, או מתחייבות לתפור במתפרה עשרות דגמים, חשוב לדבר כמה דקות על תמחור ועל מבנה העלויות של העסק שלך.
 
למי שלא יודעת או שלא יודע, תמחור נגזר מסך ההוצאות שיש לי על המוצר שלי, והוא אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בהקמת העסק החדש שלך. 
עסקים רבים ומוצלחים ייסגרו רק בגלל תמחור לא נכון: אם הוצאת יותר על המוצר מאשר הכנסת, או במקרים מסוימים אפילו אם הסכום שהכנסת לא גדול משמעותית מעלויות הייצור שלך, הפסדת כסף (וזמן).
 

אז איך יודעים בכמה לתמחר את בגד הים?

בואי נניח שהחלטת לפתח דגם ראשון אצל תדמיתן מקצועי (לא אחד שהחליט שהוא יודע לפתח רק כי עכשיו טרנדי לייצר בגדי ים..) – העלות שלו תהיה מינימום 500 ש"ח (אם אתן משלמות פחות כדאי שתבדקו למה).
לאחר מכן נתפור את הדגם הראשוני לתיקונים – עוד 150-80 ש"ח.
נצטרך לבצע הגדלות (בדר"כ 100 ש"ח למידה), כלומר סה"כ בסביבות 1000 ש"ח לפיצוח ראשוני של דגם ראשון.
את 1000 השקלים אחלק לכמות הדגמים שתפרתי מהגיזרה הזאת (אם תפרתי 10 דגמים, כל דגם עלה לי 100 ש"ח בממוצע, אם 20 דגמים כל דגם עלה לי 50 ש"ח בממוצע, וכן הלאה)..
 
מצוין, יש לנו גיזרה ודגם ראשון, אבל עכשיו אנחנו צריכות בד. בהנחה שהדגם שלנו הוא ביקיני, שבמטר בד נכנסים 3 ביקיני, ושהבד עלה לנו 80 ש"ח למטר, הוצאנו על ביקיני אחד כ-30 ש"ח בממוצע. גם על הביטנה של בגד הים נוציא כ-30 ש"ח נוספים.
כיוון שהביקיני צריך להיות טרנדי ואופנתי, נרצה להוסיף לו גם רינג כסוף (די נו, כולן שמות עכשיו רינג באמצע…) והנה לנו 4 ש"ח נוספים (זה אומנם נשמע מעט, אבל חשוב להכניס את כל המשתנים..).
אם נוסיף גם גומי לבגדי ים, טיקטים, אריזה וכו', נצטרך לשלם עוד כ-10 ש"ח נוספים.
 
וכעת לתפירה – תפירת דגם (בהנחה שהתופרת גם גוזרת את הבדים) תעלה לכן כ-120-80 ש"ח בממוצע.
עוקבות עד עכשיו? יופי. עוד לא דיברנו על זמן העבודה שלכן (הרי גם זמן זה כסף..). אתן צריכות לרוץ מהתדמיתנית לתופרת, לקנות את הבד, ולדאוג שהכל יהיה פרפקט!
 
אז כמה יצא לנו?
50 ש"ח על הגיזרה
30 ש"ח על הבד
30 ש"ח על הביטנה
4 ש"ח על רינג
10 ש"ח על גומי כו'
80 ש"ח על התופרת
ו-30 ש"ח בממוצע על זמן העבודה

בקיצור, 234 ש"ח עלה לך הדגם עד כה, ועוד לא שיקללנו הוצאות פירסום, מיסים והוצאות מכירה ושילוח.
"כלל האצבע" אומר שהמינימום הוא להכפיל את עלות הדגם בשתיים, כדי להיות ברווח סביר. כלומר, בגד הים שלך עולה כבר 468 שקלים.
גם אם בגד הים שעיצבת יצא מהמם, הוא כנראה דומה למה שיש בשוק — כתף אחת, סטרפלס עם עיגול באמצע או חזיה מכווצת — דגמים שיש לכל אחת בקולקציה. כנראה שתסכימי איתי שיהיה לך קשה מאוד למכור אותו ב-468 שקלים…
 
לכל החישוב לא הכנסתי בעיות נוספות שיש בתהליך. לדוגמא, ידעת שבמתפרה מחייבים אותך לתפור מינימום 50 חתיכות מגיזרה? כלומר שילמת למתפרה 3000 ש"ח במזומן על 50 דגמים, עוד לפני שמכרת אפילו אחד.
50 דגמים שתצטרכי למכור ביותר מ-460 שקלים כדי לצאת ברווח, ושיש סיכוי שתיתקעי עם מלאי בסוף הקיץ, מלאי שיהיה לא אופנתי בשנה הבאה. 
אצל תופרת המצב יהיה שונה, אבל המחירים לדגם גבוהים יותר. ועוד לא דיברנו על כך שלרוב התופרות, המתפרות והתדמיתניות אין נסיון בתפירת בגדי ים (הן עוסקות בעיקר בביגוד, ולאו דווקא בבגדי ים — תחום שונה לגמרי) ועל זה שכמה בגדי ים בכלל תופרת אחת יכולה לתפור, והאם היא תעמוד בזמנים שהקצבתם לה? עם כמה לקוחות היא מתעסקת במקביל, ולמי תחליט לתפור קודם?
 

אז מה עושים? פשוט מאוד!

אפשר לפתור את התסבוכת בקלות. פשוט מאוד, אם לומדים לפתח את הגזרות לבד, חוסכים 50 ש"ח מינימום על כל גזרה.
אם לומדים לתפור לבד, מייצרים בכמויות קטנות ובכך חוסכים 80 ש"ח לדגם ולא נתקעים עם מלאי גדול. והכי חשוב, לומדים לפתח גזרות ודגמים שאין לאף אחת. וכך ברגע, עלויות הייצור ירדו ל-30 ש"ח על הבד, 30 ש"ח על הביטנה, 4 ש"ח על הרינג, 4 ש"ח על הגומי ו-50 ש"ח זמן עבודה (בכל זאת, עבדת יותר זמן..).
הגענו ל-124 שקלים לייצור בגד ים, אותו אפשר למכור ב-248 שקלים במינימום. וכמובן שדגם מקורי משלך מגזרה מקורית שהכנת, אי אפשר למצוא בשום מקום אחר, ואפשר לגבות עליו גם 500 ש"ח. רווח של יותר מ-350 ש"ח לפריט.
 
כדי לעשות את כל זה, חייבים ללמוד באופן מקצועי, אצל מי שכבר עשתה זאת למותגי בגדי הים הגדולים ביותר בארץ.
רוצה ללמוד בקורס המקצועי ביותר לבגדי ים? להקים מותג משלך ולהרוויח מאות שקלים לבגד ים?
בואי ללמוד באחד מהקורסים לעיצוב בגדי ים של סטודיו דלית כרמי!
 
עד הפעם הבאה,
דלית ♥

רוצה לעצב בגדי ים בעצמך? הצטרפי לקורס עיצוב בגדי הים שלי!

התקשרי עכשיו 052-3211136 או השאירי פרטים ואחזור אלייך

השאירי פרטים ואחזור אלייך

למה ללמוד אצל דלית כרמי ?